Zdravé vaření

Příjem potravy patří k základním životním potřebám. Bez jídla se rozhodně nedá žít. Na druhé straně je však dnes právě potrava zdrojem mnoha škodlivých látek, které se usazují v organismu a jsou původcem řady tzv. civilizačních chorob.

Více než kdykoliv předtím tak dnes platí okřídlený citát, že

  • Polovina z toho, co jíme, nás udržuje na živu,
  • ta druhá polovina udržuje na živu naše lékaře.


Zkuste se zamyslet nad svým jídelníčkem!

I hubnout se dá chutně a příjemně, jediné skutečné hubnutí je zdravé hubnutí.

Rozhodně se netrapte drastickými dietami, nezapomeňte tělu dodávat dostatek tolik potřebných vitamínů a minerálů, energie, kterou tělo využije i při spalování přebytečných tuků. Myslete na dostatečný příjem tekutin, nejlépe čisté vody!

Postupně zařazujte do svého jídelníčku zdravé potraviny, vyzkoušejte pár receptů zdravé kuchyně, najděte ty, které vám budou vyhovovat a hlavně chutnat. Omezte příjem vysoce kalorických pokrmů s nulovou nutrickou hodnotou. Každá dieta je vhodná pro určitou skupinu lidí, v každé dietě vám určité položky nemusí sednout. Nezoufejte, najděte si tu svoji dietu, uzpůsobte si jídelníček dle vašich chutí a potřeb, jenom eliminujte nezdravé zvyklosti.

Radujte se z toho, že svému tělu dodáváte vzácné látky, vitamíny, minerály a další. Najděte si ve zdravé stravě zalíbení. Sami přijdete na to, že rozhodně neplatí, že co je zdravé, není dobré. Právě naopak. Lehčí strava a pohyb vám nejenom pomůže zhubnout, ale pročistí také vaší mysl a zlepší náladu. 

Hubenější se budete cítit lépe!

Comments